Ponents

Ponents estel·lars

Ron Gilbert Game Designer

Ron Gilbert has been actively been making games for the 30 years. While working at Lucasfilm Games, he was the co-creator and designer of Maniac Mansion, the game that started the entire point-and- click genre of adventure games. He is the creator and designer of Monkey Island.

He is the founder of Humongous Entertainment, a company that made adventure games for kids, including Putt-Putt, Freddi Fish and Pajama Sam. Ron was also the designer and creator of DeathSpank, a saterial RPG as well as The Cave, a platform inspired adventure game for consoles. Always obsessed with Pirates, he co-created a pirate themed musical match-3 game called Scurvy Scallywags for mobile.

He is currently working on Thimbleweed Park, an all new adventure game due out next year. Thimbleweed park was successfully funded on Kickstarter in 2014. He plans on traveling to Spain in the near future.

PETER MOORE Chief Competition Officer, EA’s

La passió per l'esport, la Competició i els jocs, en Combinació amb dilatada Una Experiència Com executiu en el sector i en la Companyia, ha Fet Que Peter Moore Sigui la Persona Triada per Electronic Arts per Liderar do Nova Divisió d'esports electrònics. En aquests Últims anys, El Treball de Peter en EA ha estat bolcat a donar vida a les Competicions Mundials de Títols Com a camp de batalla, la FIFA o Madden NFL. Dins de la Companyia ha exercit càrrecs Directius Com el de president d'EA Sports o El Més Recent de cap d'operacions (COO).

Peter acumula Més De 30 Anys d'Experiència en el sector dels Jocs, el Entreteniment i dels Productes de Consum. Ja Estat Vicepresident Corporatiu de l'Negoci d'Entreteniment Interactiu de Microsoft, president i COO de SEGA Amèrica, i vicepresident sènior de Màrqueting de Reebok Internacional.

PHIL HARRISON co-founder, Alloy Platform Industries Ltd.

Phil Harrison és un dels grans executius de l'àmbit del videojoc amb més de 30 anys en la indústria. Va ocupar càrrecs en companyies com Sony on fixaria l'estratègia global d'operacions en més de 13 estudis, així mateix va ser part decisiva a l'hora del llançament de tota la família de PlayStation ® oa Microsoft , on va exercir tasques de direcció i negocis a la regió d'EMEA i on va donar molt prestigi i recorregut a la Xbox . Va ser supervisor també d'estudis de desenvolupadors com ' Lionhead Studios ', ' Soho Productions ' , Rare Ltd i ' Lift London ' . Després de la seva sortida de Microsoft , Harrison va anunciar que estava treballant en una nova startup anomenada Alloy Platform Industries, que té llicències directament de Microsoft. Phil és també co - fundador i soci de General Partner of London Venture Partners LLP (capital risc enfocat a videojoc en mòbil , web i el núvol ) .

MINH LE Digital Artist, Facepunch Studios

Segons IGN un dels millors desenvolupadors de tots els temps. Minh Li d'origen vietnamita és de nacionalitat canadenca. Va dissenyar , al costat de Jess Cliffe el popularíssim ' Counter - Strike ' . Va treballar en la companyia Valve el 2000 fins 2006 en què va desenvolupar el Counter - Strike i va crear un altre videojoc First Person Shooter anomenat ' Tactical Intervention ' en què van treballar un grup de desenvolupadors per finalment publicar-lo en un format Free2Play amb una mecànica de joc única i nnovadora . En 2014 s'uneix a Facepunch Studios per treballar en un videojoc anomenat Rust, 1 Survival Sandbox .

David Braben Founder and Chief Executive Officer , Frontier Developments plc

David Braben és el creador, entre altres, de la saga Elite, un simulador espacial que va revolucionar el món & quot; gamer & quot; per l'ús de gràfics 3D wireframe amb eliminació de línia oculta. Aquest títol ha destacat a més pel seu avançat motor i el model de final obert; senyes d'identitat que l'han col·locat com un dels jocs més influents de la història.

Braben va néixer a West Briddgford, Nottingham (1964) i va iniciar la seva trajectòria quan encara era un adolescent però seria en 1984 amb el desenvolupament i llançament de Elite, creat al costat de el seu company Ian Bell, quan adquireix l'estatus de llegenda dins de la indústria. la saga comptarà a partir de llavors amb diverses ampliacions, versions i seqüeles que la mantenen viva fins als nostres dies. De fet en 2015, es va produir el llançament d' & Quot; Dangerous & quot; dirigida pel mateix Braben, un títol que ha rebut crítiques molt positives i ha aconseguit vendre més d'1,4 milions d'unitats a nivell mundial.

El 1993, David decideix fundar la companyia Frontier Developments que encara presideix. basada a Cambridge, l'empresa és responsable de populars sagues com Dog 's Life, diverses parts de RollerCoaster Tycoon o jocs basats en Wallace i Gromit, la creació estrella del gegant de l'animació anglesa, l'estudi Aardman Animations. Un altre de les fites de la seva carrera, i que respon a la seva inquietud per acostar la tecnologia a les aules, és el desenvolupament de la Raspberry Pi. Un ordinador de placa reduïda llançat en 2012 amb l'objectiu de fomentar l'alfabetització informàtica, escurçar la bretxa digital i generar un accés més universal a aquest tipus de dispositius.

Jens Bergensten Designer and developer of Minecraft

Jens ha Estat dissenyador i programador director del Món virtual de Minecraft Des de la partida del seu creador Notch s'origina de 2011. : A més, VA SER un dels Desenvolupadors Més precoços de la Indústria al Dissenyar Tots Els mapes i mods per al tirador "Quake III Sorra" a L'edat de 21 anys.

Durant SEUS Estudis profund de ull de bou Game Studio, Companyia enfocada a la Creació de jocs indie, juntament amb Daniel Brynolf i Pont Hammarber, estudi amb El que publicarien Títols Com a "Cobalt" o "collita: Massive Encounter".

John Romero President, Romero Games

John Romero is an award­winning game designer, level designer and programmer whose work spans over 130 games, 107 of which have been published commercially, including the iconic works Wolfenstein 3D, DOOM and Quake. Romero has worked in the mobile, hardcore, mid­core, casual and MMO space.

Romero has co­founded eight successful game companies including the likes of id Software, Gazillion Entertainment, Loot Drop which celebrated its 5th anniversary in 2015, and most recently Romero Games.

He is considered to be among the world’s top game designers, and his products have won well over 100 awards. One of the earliest indie developers, Romero began working in the game space in 1979 on mainframes before moving to the Apple II in 1981. He is a completely self­taught programmer, designer and artist, having drawn his inspirations from early Apple II programmers. Romero co­owns Romero Games and is at work on a new first­person shooter, a genre he pioneered.

Mike Sepso Senior Vice President, Activision Blizzard Media Networks

Mike Sepso Vicepresident Sènior d'Activision Blizzard Mitjana Networks Mike Sepso és SVP d'Activision Blizzad , on s'encarrega de Mitjana Networks , una divisió destinada a crear la millor experiència i - Sports per a fans al voltant de diversos jocs , plataformes i geografies. Abans d'Activision Blizzard, Mike va ser cofundador i president de Major League Gaming ( MLG ) , líder global en e- Sports , centrat en estratègies, claus de col·laboració, desenvolupament corporatiu i desenvolupament de productes i tecnologies , incloent el llançament de MLG.TV. Prèviament a la fundació de MLG , Mike va ser cofundador i co - CEO de Gotham Broadband , innovador d'hora de la indústria de distribució de continguts en banda ampla.

MICHAEL SCHADE co-fundador y CEO, Rockfish Studios

Michael és cofundador de l'estudi ROCKFISH (Hamburg, Alemanya) en una llarga associació amb Christian Lorh, amb el qual va publicar la saga 'Galaxy On Fire', per mòbil i pc i que va ser aclamada per crítica i públic. El primer títol, 'Everspace', és un shooter per a PC i consola amb estil visual d'AAA, sense una història lineal i amb suport de realitat virtual. En base a això, Michael ha encapçalat la tecnologia 3D al mòbil per a videojocs durant tota una dècada com CEO i co fundador de Fishlabs Entertainment.

ALEX FLEETWOOD fundador y CEO, Sensible Object

Alex Fleetwood és el fundador i CEO de Sensible Object, pretén ser la primera companyia de desenvolupament i publicació global de videojocs del " internet de les coses " ( interconnexió digital d'objectes quotidians amb internet per a una nova generació de jugadors ) . El seu primer videojoc " Fabulous Beasts http://playfabulousbeasts.com/ va ser aclamat per la premsa i el públic i va guanyar el premi Indicade Technology Award a través de Kickstarter on va recaptar 168.000 lliures. Va crear en 2006 Hide & Seek un estudi de creació de videojocs d'orientació cultural i comercial que va atreure a marques com Nike , Warner Bros, PlayStation , Sesame Workshop, la Royal Opera House and Tate Modern. L'estudi va ser reconegut amb nombrosos premis i va ser nomenat un dels desenvolupadors Gamasutra's Top Deu de 2013.

ADRIEL WALLICK desarrolladora independiente

Adriel Wallick és una joveníssima desenvolupadora de jocs independent recentment assentada als Països Baixos.
En els seus inicis va ser programadora de satèl·lits dedicats a la climatologia , encara que finalment seria el camp dels videojocs on es desenvoluparia com a programadora i dissenyadora. Després de passar un temps a la indústria dels jocs triple A en projectes com Rock Band Blitz , va començar a interessar-se per la indústria del joc independent i en l'actualitat és una reeixida organitzadora d'una Game Jam ( reunió de desenvolupadors per crear videojocs ) anual anomenat " Train Jam " que va passar de tenir 60 participants a 120 i on en un sol any es van crear més de 70 videojocs. En l'actualitat treballa com a freelance fent la reedició de " Train Jam " i participant en videojocs actualment en procés de producció.

RAMI ISMAIL Business & Development Guy, Vlambeer

Rami, un dels ponents més reeixits de Gamelab , és co - creador i desenvolupador en Vlambeer , estudi independent que va publicar títols com ' Nuclear Throne ', ' Ridiculous Fishing ', ' LUFTRAUSERS ', ' Super Crate Box ', ' GUN Godz ' , ' Serious Sam : The Random Encounter & Radical Fishing ' . A través del seu treball en Vlambeer , Rami es va adonar que particularment , la indústria del videojoc indie no tenia habilitats a l'hora de negociar i publicitar el seu producte, de manera que va crear un PressKIT per ajudar a aquells desenvolupadors a enfocar-se més en la creació que en altres facetes com la negociació o promoció del mateix .
El jove i talentós Rami creu en la comunitat indie i per això està constantment organitzant " Jams " ( com " crea un videojoc d'un gènere que detestes " ) , dóna conferències , seminaris i xerrades per ajudar a publicar i crear videojocs.

NOEL LLOPIS Fundador, SnappyTouch

Noel és un programador i dissenyador de videojocs independent. Des de la seva seu a Califòrnia s'ha convertit en un dels espanyols més ben connectats amb la indústria nord-americana. Va crear ' Flower Garden ' per al primer iPhone, i va desenvolupar el Casey's Contraptions (els drets comprar Rovio per llançar Amazing Alex) .
El seu últim joc en el mercat és Subterfuge , un joc d'estratègia per a mòbils. Des de llavors ha participat en diversos títols , molts dels quals han estat un èxit de crítica i financer.

Noah Falstein Chief Game Designer, Google

Noah Falstein va arrencar la seva carrera com a desenvolupador de jocs en 1980, i va ser un dels primers deu empleats de LucasArts Entertainment, The 3DO Company, i Dreamworks Interactive, abans de fundar la seva consultoria de disseny, The Inspiracy. És conegut per haver co-dissenyat els jocs d'arcade Sinistar, Indiana Jones i el Destí de l'Atlàntida, i per contribuir a jocs de simulació com ReMission i NeuroRacer. Noah va ser el primer president electe de la IGDA i columnista de disseny per a la revista Game Developer durant 6 anys. A Google treballa en projectes de jocs (per exemple Peu Noon i Zooshi) en col·laboració amb diverses divisions de l'empresa, i treballa amb desenvolupadors de jocs en tot el món com a part de l'equip de desenvolupat de negoci de Google.

BRENT BUSHNELL Co-Fundador y CEO, Two Bit Circus

Brent Bushnell és CEO de Two Bit Circus a Los Angeles. És una companyia que crea productes i esdeveniments d'entreteniment experiencial amb l'objecte d'inspirar als joves sobre la ciència, la tecnologia, enginyeria, arts i matemàtiques. Recentment van llançar al mercat Steam Carnival, un esdeveniment d'entreteniment basat en l'alta tecnologia i en tallers incentivant la creació i la invenció. A més ha creat produccions de vídeo de realitat virtual per a grans esdeveniments en viu per a clients com la NFL, NBA, Indy, Olimpíades o Sundance, entre d'altres. Anteriorment, Brent va treballar per a l'ABC TV, al programa Extreme makeover: Home Edition. Va ser membre fundador del Syyn Labs, col·laborant amb marques com Google i Disney i seria el responsable de l'èxit viral del vídeo de Rube Goldberg Machine amb més de 50 milions de visites.
Brent és president de 'Trash For Teaching' que ajuda a reciclar material d'empresa per poder utilitzar-lo en les escoles (sense ànim de lucre).

KEVIN BRUNER CEO, TELLTALE

Kevin és cofundador de Telltale , pionera en el videojoc per episodis , sent la primera companyia a publicar episodis mensuals. Des de 1990 , Kevin ha anat creant videojocs per a sèries de televisió com " The Walking Dead : Seasons One and Two " o " Game of Thrones " o aventures gràfiques com "The Wolf Among Us" . Kevin així mateix va treballar per LucasArts, en títols tan reconeguts com el clàssic " Grim Fandango " , els títols de la saga " Star Wars ", tant en tasques de producció com en les estratègies de la companyia.

Mahdi Bahrami Game designer and programmer

Mahdi Bahrami és un dissenyador i programador iraniana de videojocs, especialitzat en el disseny experimental on convergeixen art, ciència i cultura. ha estat nominat en diverses ocasions en festivals de jocs independents per les seves creacions diferents i innovadores.

Procedent d'Esfahan, una bella ciutat iraniana famosa per el seu art i arquitectura islàmics, Mahdi ha convertit els seus arrels en una inspiració per a videojocs com 'Farsh' o 'Engare' (joc de resolucions matemàtiques amb temàtiques d'art islàmic). Lluny de limitar-se a les seves arrels, Mahdi és l'autor de creacioes com 'tandis', un salvatge i impredictible joc de temàtica topogràfica amb dissenys

Daniel Benmergui Independent videogame maker

Més que res, sóc un desenvolupador independent de videojocs. Vaig néixer el 1978 a Bons Aires, Argentina.

En aquest moment estic fent Ernesto, un joc de puzles d'aventura on no pots tornar a passar dues vegades pel mateix lloc.

També sóc el creador d'Storyteller, un videojoc basat en el llenguatge de historieta, que va guanyar el premi a la innovació en el festival de jocs independents en 2012 (1 equivalent a Cannes o Sundance per a videojocs). Vaig suspendre el desenvolupament d'aquest joc fins a acabar l'Ernest.

En el passat vaig fer diversos jocs artístics, tots basats en mecàniques experimentals: Today I Die és el més conegut. Va guanyar el "Jury Award" en Indiecade (un festival de jocs artístics independents), va ser finalista al premi "Nuovo" al Festival de Jocs Independents, i va ser elegit dins de "El millor del 2009" per JayIsGames.

I Wish I Were the Moon va ser elegit "Best Indie Game 2008" per Gamasutra (una de les principals publicacions per a desenvolupadors de jocs del món), i seleccionat per Sense of Wonder Night aquest mateix any. Algunes coses més que vaig fer: Vaig donar diverses xerrades i tallers sobre videojocs artístics al Japó, Estats Units, Espanya i Amèrica del Sud. Vaig treballar en Gameloft per tres anys. Vaig ser líder de programació amb un equip de 120 persones. Cofundador de Duval, una comunitat de desenvolupadors llatinoamericans, i coorganitzador de codear, un concurs de jocs independents que ja va pel seu cinquè any.

Dan Pearson European Editor, GamesIndustry International

Dan va començar a cobrir jocs per a Eurogamer en 2006, obrint-se pas des de "el xaval del te "a sènior staff writer abans de canviar-se a GamesIndustry.biz (també part de Gamer Network). Ara és l'editor europeu que cobreix totes les àrees de negocis i viatja al voltant del món coneixent als seus herois. És una bona vida.

Dean Takahashi lead writer, GamesBeat at VentureBeat

Dean Takahashi viu a San Francisco i és el principal escriptor per GamesBeat de VentureBeat. Ha estat periodista de tecnologia per més de 25 anys, i ha fet cobertura de jocs per 20 anys. Treballa en VentureBeat des de 2008, i abans va escriure per a San Jose Mercury News, the Xarxa Herring, Wall Street Journal, Los Angeles Times and el Dallas TimesHerald. És autor de dos llibres, "Opening the Xbox" i "The Xbox 360 Uncloaked."

Jordan Casey Founder and CEO, Casey Games

Jordan Cassey és un programador autodidacta de 16 anys i emprenedor de Waterford, Irlanda. Malgrat la seva curta edat, Jordan ja ha treballat entre altres per organitzacions com Google o la Unió Europea i ha fundat 3 empreses reeixides de tecnologia, la primera amb tan sols 12 anys. Jordan treballa principalment en àrees d'educació i videojocs, i els seus productes han rebut premis i elogis arreu del món. també és un ponent habitual en esdeveniments internacionals, en els quals comparteix la seva precoç història de èxit i la seva visió sobre els videojocs i l'educació. Jordan s'ha convertit en un símbol de l'emprenedoria jove per tot Europa.

Mike Acton Engine Director, Insomniac Games

Mike Acton, és el de cerca Director a Insomniac Games, la companyia creadora de jocs com Sunset Overdrive, Rachet and Clank i Spyro, entre molts altres títols AAA. Quan no està buscant maneres d'optimitzar el motor d'Insomniac, somia noves maneres d'ajudar a la comunitat de desenvolupadors. La passió de Mike és intentar comprendre les dades i el maquinari per obtenir un major rendiment dels processos que programa per als jocs de Imsomniac. Mike està considerat un dels millors programadors de tecnologia de videojocs del món.

Ian Livingstone cofundador , Iconic games

És un dels pares fundadors de la indústria del videojoc a Anglaterra. és cofundador de Iconic games company Games Workshop en 1975 on va llançar Dungeons and Dragons a Europa. Autor de "The Warlock of Firetop Mountain" al costat de Steve Jackson, publicant més de 14 títols incloent el manual d' joc "Deathtrap Dungeon in the Fighting Fantasy" que va vendre més de 17 milions de còpies a tot el món.

Disseny "Eureka", el primer joc d'ordinador publicat per Domark en 1984, i va ser un dels inversors principals que van crear Eidos en 1995, on llançar diverses franquícies internacionals incloent "Lara Croft: Tomb Raider". Durant el 2009 Square Enix va absorbir Eidos i va ser nomenat president vitalici de la signatura, títol al qual temps més tard va renunciar per dedicar el seu temps a caps de caritat. qual És co autor del the "Livingstone-Hope Next Gen review" publicat per NESTA en 2011, recomanant canvis en les polítiques d'educació de les TIC i en el 2012 The Wired ho nomena com una de les 16 persones més influents de la economia digital de Anglaterra.

Brinkley Warren co-founder, Megabots

La companyia està llançant 1 lliga internacional esportiva de robots de combat gegants pilotats per humans, que busca accelerar la innovació a la indústria de la robòtica i Ajudar a desenvolupà interfícies humanes Mecàniques que permetrà humans i robots gegants Treballar junts en harmonia.

Abans de Megabots, Brinkley co va fundar múltiples Companyies en un rang ampli d'Indústries que INCLOU gerència d'innovació, videojocs, publicitat, genètica, comerç mòbil, música i Intel·ligència artificial. Brinkley és orador freqüent del futur, la cultura creativa, metodologies d'emprenedoria, i Organitzacions exponencials. Qual ha SERVIT de consultor per Ajudar a Companyies a mirar més enllà i su Treball ha Estat Nomenat per CNN, CNBC, NBC, popular Science, The Guardian, Top Gear, Discovery News, NPR, i el Wall Street Journal entre d'Altres .

Brinkley también és un artista guardonat, también graduat a la Singularity University on va iniciar com a orador i Després com a conseller d'iniciatives al SEU Labs i el programa Global Solution. En a els primers passos de su carrera Brinkley tenia un lloc a CNN, Discovery Channel, i Cabin Creek Films com a periodista, productor i director de documentals.

Hugo Martin Creative Director , Id Software

A veteran of the entertainment industry with 14 years’ experience in Feature Films, AAA games, Animation and Commercials.

Creative Director for a new Doom, Hugo has worked as a conceptual designer and art director for such notable clients as Legendary Pictures Pacific Rim, Uncharted Drakes Fortune, Star Wars the Force Unleashed, Percy Jackson and the Sea of Monsters, The Avengers, Sonic Boom, Mattel, Star Wars The Knights of the Old Republic, Halo Wars, MTV Animation, Cartoon Network and Wizards of the Coast. His work has been featured in publications such as The Art of Pacific Rim, Variety, Total Film, Imagine FX, Play Magazine, Playboy and 3D Artist.

Hugo has been an instructor and given lectures at the Gnomon School of Visual Arts, Pratt Institute, Parsons School of Design, UCLA, Blur Studios and ID Software. He has a Bachelors of Science degree in Automotive Design from Art Center College of Design in Pasadena CA and prior to that he graduated from the Illustration Department at Pratt Institute in Brooklyn NY in 2000.

Enric Alvarez Creative Director, MercurySteam Entertainment

Enric Álvarez, director creatiu de MercurySteam Entertainment

Enric va començar la seva carrera professional en la indústria del videojoc allà per 1999, quan va ser contractat per Rebel Act Studios com a dissenyador de nivells per a "Blade" el joc de fantasia medieval vist per molts com predecessor de la saga Dark Souls.

El 2002 Enric i alguns amics funden MercurySteam i financen de la seva butxaca el seu primer projecte, la fantasia robòtica "Scrapland" amb el famós dissenyador de Aneu Programari, American McGee com a col·laborador i mentor.

Entre 2005 i 2007 Enric dirigeix ​​"Clive Barker 's Jericho" per Codemasters, que es converteix en el primer joc fet a Espanya per a la nova generació de consoles.

El 2008 Konami s'acosta a MercurySteam i durant els 6 següents anys, l'estudi desenvolupa la saga Castlevania: Lords of Shadow, l'últim capítol d'una de les més longeves i respectades sagues en la història dels videojocs. Enric escriu la nova història i dirigeix ​​dos dels 3 jocs que formen la saga. A dia d'avui, Castlevania: Lords of Shadow ha venut milions de còpies a tot el món, guanyat múltiples premis de la Indústria i són, de llarg, els Castlevania més venuts de la història.

Enric es troba actualment dirigint la recentment anunciada aventura de ciència ficció: Raiders of the Broken Planet per PS4, Xbox One i PC i independentment desenvolupada i publicada per la pròpia MercurySteam.

SHAINIEL DEO CEO, Halfbrick Studios

Shainiel és CEO de Halfbrick Studios , estudi australià fundat el 2001 i que va començar creant videojocs per a dispositius com GBA , DS i PSP i que més tard s'especialitzaria en dispositius i mòbils, establint rècords de descàrregues a nivell mundial sense precedents . Shainiel és el responsable de títols supervendes com 'Fruit Ninja ' o ‘Jetpack Joyride’ , franquícies que han convertit a Halfbrick Studios a l'estudi indie de referència , amb més de 300 milions de descàrregues a tot el món. Va ser president de l'Associació de Desenvolupadors d'Austràlia ( GDAA ) i d'Electronic Games Queensland. En l'actualitat també aprofita per donar xerrades al llarg i ample del planeta sobre la indústria del videojoc.