Ponents

Ponents estel·lars

Toru Iwatani Professor, Tokyo Polytechnic University

Toru Iwatani (Tòquio, 1955) va començar a treballar com a desenvolupador de Namco en 1977. Va saltar a la fama en el món del videojoc tres anys després per crear Pac-Man, un clàssic immortal que és des del seu naixement una de les icones més recognoscibles no només de la indústria, sinó de tota una època. Pac-Man va ser un èxit instantani tant a Japó com en el seu llançament als EUA: en només un any i mig es van vendre més de 350.000 màquines d'arcade amb el joc, el que va suposar uns guanys de 2.400 milions de dòlars. L'obra de Iwatani està considerada un dels jocs més influents de tots els temps pel seu caràcter innovador per la seva època i el seu afany per apel·lar a una audiència global i el seu extraordinari èxit econòmic: l'organització Twin Galaxies el va considerar a la fi del segle XX el joc més rendible de tots els temps, així com el reconeixement en 2005 del llibre Guiness com la màquina arcade més reeixida. Iwatani va produir fins a cinquanta jocs més en Namco, com Ridge Racer i Time Crisi, fins a la retirada del desenvolupament en 2007 per dedicar-se a l'ensenyament. Actualment és professor de la Universitat Politècnica de Tòquio, així com director de l'Associació d'Investigació de Jocs Digitals del Japó, una divisió de Namco Bandai Games. Ha escrit el llibre Una introducció als jocs de Pac-Man, editat per Enter Brain.

Shinji Mikami Executive Producer, Tango Gameworks

Shinji Mikami, conegut com el pare del "survival horror", va definir el gènere a crear la sèrie Resident Evil. Mikami es va unir a Capcom el 1990, on va supervisar diversos èxits, entre ells Resident Evil, Devil May Cry i God Hand. El 2010 va fundar Tango Gameworks, que posteriorment va ser adquirida per ZeniMax Mitjana, l'empresa matriu de Bethesda Softworks. El 14 d'octubre de 2014, es va estrenar The Evil Within, desenvolupat per Tango sota la direcció de Mikami. El joc ha rebut l'aplaudiment de la crítica de tot el món.

Goichi Suda / SUDA51 CEO /Game Designer, Grasshopper Manufacture Inc.

Goichi Sua (Nagano, Japó, 1968) va entrar a treballar a la indústria del videojoc com a escriptor a principis dels anys 90 per Human Entertainment. Malgrat les limitacions tecnològiques de l'època va demostrar des del principi una forta personalitat com a autor, com demostra el seu controvertit treball en Super Fire Pro Wrestling Special; en 1998 va fundar Grasshopper Manufacture, el seu actual companyia i amb la qual ha llançat els seus majors èxits. Els primers jocs de Grasshopper van establir un estil visual i narratiu atrevit i innovador que ha estat des de llavors signe d'identitat de la companyia. Entre els seus títols més aplaudits estan Killer7, No More Heroes, Lollipop Chainsaw o Killer is Dead: totes obres irreverents i arriscades, amb un aspecte gràfic trencador i una jugabilitat polida fins a l'últim detall, fins al punt de ser qualificat com "el Hitchcock de els videojocs "per la seva capacitat per imprimir un segell artístic inconfusible a les seves obres. El seu pròxim projecte, Let it Die, és un dels jocs més esperats de 2015.

DAVID HELGASON Founder CEO, Unity Technologies

David Helgason (Reikjavik, Islania, 1978) va treballar durant anys com a programador fins que en 2004 va fundar Unity Technologies costat de Nicholas Francis i Joachim Davant. Unity, el principal producte de la seva companyia, és un dels motors 3D de videojocs més populars. Unity no és només un dels motors més populars per als desenvolupadors independents, sinó que és també prou versàtil i potent com per sostenir jocs tan populars com Hearthsone o Cities: Skylines. Helgason ha estat al capdavant de pioneres innovacions que han contribuït no només al creixement de la seva companyia, sinó a una autèntica revolució per a la indústria del videojoc. La facilitat d'ús, escalabilitat i preus assequibles d'Unity han democratitzat el desenvolupament de videojocs i contribuït a la gran expansió de l'escena indie en els últims anys, i Unity ha passat en poc més de deu anys de ser una petita start-up tecnològica a comptar amb més de 500 empleats i ser una marca imprescindible per entendre el sector dels videojocs.

Jordan Mechner Author, game designer, screenwriter

Jordan Mechner (Nova York, 1964) es va iniciar en el desenvolupament de videojocs mentre estudiava Psicologia a la Universitat de Yale. Després d'enviar sense èxit diversos prototips a companyies distribuïdores va aconseguir publicar Karateka, que es va convertir ràpidament en el joc més venut del moment amb les característiques que han marcat l'obra de Mechner: animació realista, virtuosisme visual i un guió molt treballat. Aquest èxit el va empènyer a centrar-se en el desenvolupament del que acabaria sent la seva gran obra: El príncep de persia, primer títol d'una de les sagues més longeves i estimades del món del videojoc. Aquest joc va arribar a ser adaptat per a pràcticament totes les plataformes de la seva època; la seva segona part, L'ombra i la flama, va confirmar i va superar aquest èxit. El 1993 va abandonar Broderbund, companyia amb la qual havia publicat tots els seus jocs, per fundar Smoking Car Productions; amb aquest nou segell va publicar el joc de culte The Last Express, considerat una de les millors aventures gràfiques de tots els temps. El 2011 va tornar a la saga del príncep de Pèrsia per col·laborar amb Ubisoft en el seu reinici, una aliança que va convertir el clàssic en una franquícia global amb novel·les gràfiques, joguines, sets de LEGO i més de 20 milions de jocs venuts fins a la data. Jordan Mechner és un artista multidisciplinari: és el primer creador de videojocs que aconsegueix traslladar amb èxit la seva pròpia obra al cinema en una pel·lícula produïda per Jerry Bruckheimer per a Disney; a més d'escriure i dirigir cinema, va escriure la novel·la gràfica Templar, nominada als prestigiosos premis Eisner.

Dr. Richard Marks Director of PlayStation Magic Lab, Sony Computer Entertainment

Richard Marks dirigeix el PlayStation Magic Lab a Sony Computer Entertainment, l'objectiu d'explorar noves experiències interactives. Marks ha treballat en PlayStation des de 1999, liderant la creació de EyeToy, PlayStation Eye i PlayStation Move. Més recentment ha participat en projectes d'interacció de PlayStation 4 i en Morpheus, la tecnologia de realitat virtual de PlayStation.

David Gaider Senior Writer, BioWare EA

David ha treballat com a desenvolupador en BioWare des de 1999, tant com a guionista com a dissenyador, en jocs com La porta de Baldur 2, Star Wars: Cavallers de l'Antiga República i Neverwinter Nights. Va ser el guionista principal en la sèrie Dragon Age, incloent Dragon Age: Orígens, Dragon Age 2 i en aquest 2015 Dragon Age: Inquisició. Actualment treballa en un projecte de BioWare sense anunciar.

Steve Gaynor Co-founder, Fullbright

Steve Gaynor (Portland, 1982) és un jove desenvolupador de videojocs que amb només 32 anys ja ha aconseguit sacsejar els fonaments de la indústria. Va començar a treballar com a dissenyador de nivells per TimeGate Studios (creadors del joc d'acció FIAR) i de seguida va donar el salt a 2K Marin, on va contribuir com a dissenyador i guionista per l'aplaudit Bioshock 2. Després d'un breu pas per Irrational Games i contribuir en els primers passos de Bioshock Infinite va tornar a Portland per fundar l'estudi independent The Fullbright Company. El seu primer joc, Gone Home, va ser un gran èxit de públic i crítica i va arribar guanyar un premi BAFTA i un reconeixement de la GDC, així com rebre cobertura de mitjans tan prestigiosos com el New York Times. En Gone Home descobrim mitjançant la investigació i exploració una història captivadora sobre la feminitat, la família i la sexualitat; el joc va donar inici a un interessant debat sobre la narrativa interactiva i és un dels símbols de les innovacions aconseguides en els últims anys. Del seu pròxim joc, Tacoma, tot just se sap que ens situa en una base lunar i que s'espera per 2016.

Chris Crawford Principal, Storytron

Chris Crawford (Houston, 1950) es va convertir en un dels desenvolupadors de videojocs més importants dels 80, i un dels primers a reivindicar el disseny de videojocs com a forma d'expressió artística. En la seva època com a dissenyador per Atari va crear jocs inoblidables i compromesos amb la realitat, que no només aconseguien ser divertits sinó moure a la reflexió com Energy Czar, un simulador educatiu sobre la crisi energètica, o el joc de guerra Easter Front (1941). Amb la caiguda d'Atari es va unir a Macintosh, on va desenvolupar títols com el joc sobre diplomàcia Balanç of Power i el d'estratègia bèl·lica Patton Contraataca. En el seu recordat "discurs del Drac" de 1992 va anunciar que abandonava el desenvolupament de videojocs per a centrar-se en la investigació sobre narrativa interactiva; des de llavors ha desenvolupat diverses tecnologies de storytelling i escrit cinc llibres sobre disseny de videojocs, a més de fundar la primera publicació periòdica sobre disseny de jocs, el Journal of Computer Game Design, i la trobada de desenvolupadors independents Game Developer 's Conference. Crawford, físic de formació, ha treballat també per a la NASA com a dissenyador de sistemes de computació, observació astronòmica i anàlisi de dades.

Rami Ismail Developer & Business Guy, Vlambeer

Rami Ismail (Alphen aan den Rijn, Holanda, 1988) va fundar el petit estudi Vlambeer en 2010 al costat del seu company Jan Willem Nijman després de deixar un curs de disseny de jocs en l'Escola d'Art d'Utrecht. Vlambeer començar el seu camí amb un èxit rere l'altre: els seus dos primers jocs, Super Crate Box i Radical Fishing, van suposar tal èxit de crítica i públic que la distribuïdora Retornar Digital els va encarregar la realització d'un joc de la seva franquícia Serious Sam. Des de llavors Vlambeer s'ha dedicat a la creació de jocs petits però extremadament polits i divertits, com el reeixit Luftrausers o l'aplaudit Nuclear Throne. Convençut de la importància d'innovar i compartir coneixement, Ismail dóna nombroses conferències i seminaris sobre desenvolupament independent, a més d'organitzar iniciatives tan interessants com la Fuck This Jam: una jam (trobada de desenvolupament improvisat de videojocs) dedicada a crear jocs de gèneres que un odiï, amb l'objectiu de buscar noves formes d'expressió per al llenguatge del videojoc.

Gonzalo Frasca CEO, okidOkO

Gonzalo Frasca (Uruguai, 1972) és un dels investigadors acadèmics més importants del sector del videojoc i Doctor en Videojocs per la Universitat de Copenhaguen. Ha treballat per a companyies com Lucasfilm, Disney, Cartoon Network i Warner Bros La seva pàgina web, Ludolo- gy, va ser durant anys una de les publicacions més importants en l'estudi dels videojocs, sobretot dins de la branca de la ludologia. Frasca és també creador de videojocs, especialment dins dels anomenats jocs seriosos i amb especial atenció als temes polítics. La seva creació més famosa és September 12, una reflexió sobre les mesures antiterroristes preses pel món occidental després dels atemptats de l'11-S, a més de ser co-creador del primer videojoc dissenyat per a una campanya presidencial dels EUA. Actualment desenvolupa jocs educatius en la companyia okidOkO.

Thomas Killen Developer, Hipster Whale

Thomas està desenvolupant l'èxit mundial "Crossy Road" amb el talentós equip de Hipster Whale.

Thomas ha desenvolupat videojocs i instal·lacions interactives de manera professional des de 2006. Va començar la seva marxa en l'escena de desenvolupament independent el 2009, a principis de la revolució de jocs per a mòbils i en 2010 es va convertir en desenvolupador en Unity3D.

Des de llavors ha participat en diversos títols, molts dels quals han estat un èxit de crítica i financer.

Jean-Baptiste Huynh CEO, WeWantToKnow

Huynh és director executiu i creatiu de WeWantToKnow, l'estudi de videojocs responsable de la guardonada sèrie de jocs educatius DragonBox. Aquests jocs són coneguts per impartir temes complexos com àlgebra i geometria a milions de nens. A més de crear jocs educatius, WeWantToKnow dissenya i organitza concursos de jocs d'aprenentatge a gran escala. A través dels seus productes intenten eliminar els límits entre aprendre i divertir-se.

Peter Vesterbacka Mighty Eagle, Rovio Entertainment LTD.

Peter Vesterbacka és Mighty Eagle, responsable de Projectes especials, principal ambaixador de la marca de Rovio Entertainment i creador de la reeixida franquícia Angry Birds i més de 50 jocs més.

Abans de treballar a Rovio, Peter va treballar per HP en diversos llocs relacionats amb la indústria de la comunicació. Al seu pas per HP, va fundar l'HP Mobile E-Services Bazaar, un programa d'innovació i associacionisme empresarial que Booz Allen Hamilton va declarar com a pioner en la indústria.

Peter és també cofundador i el promotor inicial de MobileMonday, així com fundador de Some Bazaar, un nou enfocament per crear i fer créixer nous negocis. El 2011, la revista Time Magazine va reconèixer a Peter com una de les persones més influents del món en la seva llista "TIME 100".

Efim Voinov Co-founder, CTO, ZeptoLab

Efim Voinov, el pare de Cut-the-Rope, (Moscou, 1982) va començar a desenvolupar jocs com afició sent només un nen al costat del seu germà Semyon; després de graduar en Electrònica i Matemàtiques i completar un Màster en Informàtica, els dos germans van fundar Zeptolab. En tot just cinc anys han passat de ser una petita companyia a una empresa de gran èxit gràcies al seu joc Cut the Rope, que acumula ja més de 400 milions de descàrregues des del seu llançament i s'ha convertit en tota una franquícia.

Whitney Hills Game designer, Independent

Es va incorporar a la indústria del videojoc com a experta en experiència d'usuari per Microsoft Game Studios, a més de col·laborar en tasques de guió amb jocs com Fable II. Després de passar per estudis de tota mena i mida com Disney, Lionhead, Double Fini i HumaNature, en 2011 es va establir com a dissenyadora, guionista i consultora en desenvolupament de videojocs independent; el seu últim joc, Ghost Xef, està encara pendent de publicació.

Ken Bretschneider CEO | Fundador, The VOID

El senyor Bretschneider és un veritable emprenedor. Amb la seva experiència i la seva passió per l'art, va fundar dues start-ups a principis dels anys 2000: una empresa de videojocs i una altra de desenvolupament web. Després de gairebé una dècada d'experiència, concretament en disseny i tecnologia, Bretschneider va fundar DigiCert a principis de 2003. Des de llavors, DigiCert ha crescut molt fins a esdevenir la tercera companyia emissora de certificats digitals de garantia més gran del món, mitjançant el xifrat Secure Socket layer (SSL). DigiCert Protects protegeix les webs de grans firmes com Facebook, Yahoo, Wikipedia i pràcticament totes les principals institucions governamentals i d'educació superior. La clau de l'èxit de DigiCert va ser la dedicacón de Bretschneider per oferir ofertes de gran valor als seus clients i un cuidat entorn als seus empleats.

Bretschneider va vendre DigiCert en 2012 per obrir-se camí i explorar altres dels seus interessos. Fent honor a la seva formació en Belles Arts, va llançar un estudi cinematogràfic independent (Deep Studios) i una discogràfica (Hidden Records). El primer grup de la discogràfica, "The Moth & The Flame", s'ha colat ràpidament en les principals llistes de vendes, inclosa la de la revista especialitzada Billboard Magazine. Després d'un breu període d'incubació, el grup ha fitxat per Elektra, una divisió de Capitol Records.

A la fi de 2012, Bretschneider va fundar i va ajudar en el llançament de LINK, una nova start-up de programari amb l'objectiu de desenvolupar i comercialitzar una solució ERP basada en el núvol. LINK està creant un sistema de punt de venda (PDV) d'avantguarda que gairebé està acabant la seva fase Beta. Aquest sistema ofereix a propietaris de petites i mitjanes empreses solucions informàtiques que vinculen tots els components de programari necessaris i més destacats. Bretschneider compta amb un interès majoritari en LINK.

KPB Equities, l'empresa de desenvolupament urbanístic de Bretschneider està centrada actualment en dos grans projectes. El primer és l'Air Urban Center; un complex mixt que inclou un "boutique" hotel i una zona d'oci, situat al centre de Salt Lake City, Utah (Estats Units). El segon és Evermore Adventure Park, un immens parc d'atraccions de temàtica inspirada en el teatre (ubicació per determinar). El disseny està encara en fase de desenvolupament. THE VOID tindrà un paper destacat com a pilar de l'entreteniment en Evermore Adventure Park. KPB Equities també està explorant altres oportunitats de desenvolupament en el sector hospitalari i de venda al detall. Bretschneider recentment va inaugurar un centre recreatiu i gastronòmic amb temàtica dels anys 80 a Sherman Oaks, Califòrnia, amb el nom de "The One Up", del que aviat s'obrirà un segon establiment al centre de Salt Lake City. "The One Up" es va inaugurar amb gran entusiasme i molta expectació i ràpidament ha aconseguit ser rendible mes a mes.

Així mateix, Bretschneider posseeix i explota un ranxo orgànic de bestiar de 400 hectàrees al sud-est d'Idaho (Half Circle Ranch), així com un viver a l'engròs i un negoci forestal a American Fork, Utah (Thrive Wholesale Growers). Les dues operacions recentment van començar a ser rendibles també. Aquests negocis aporten sinergies per a la resta d'aventures en què s'embarca Bretschneider. Per exemple, la carn orgànica es servirà en diversos dels negocis, com The One Up, Air Urban Center i Evermore Adventure Park. El viver proporciona plantes i arbres per diversos dels seus negocis.

Reconeixent la necessitat que les empreses prenguin part activa en missions socials, Bretschneider va ajudar a fundar i llançar People Water, un projecte social que proporciona aigua potable a persones necessites de tot el món. People Water ha construït pous a Ghana, Nicaragua o l'Índia i ha arreglat més de 40 pous en haitià i Cambodja. People Water va donar suport després del tifó de les Filipines, permetent a milers de persones accedir a aigua neta després del desastre.

El senyor Bretschneider porta 24 anys casat amb Patrice (Allen) Bretschneider, amb qui té quatre filles.

Konrad Tomaszkiewicz Game Director, CD Projekt Red

Konrad Tomaszkiewicz (Varsòvia, 1982) era estudiant de Medicina quan va aconseguir un treball com a tester (provador de videojocs) en CD Projekt XARXA, estudi polonès que estava creant l'adaptació al videojoc de la saga de novel·les de fantasia The Witcher. El seu talent per al desenvolupament li va valer ser ràpidament ascendit a dissenyador de missions; va acabar col·laborant també en la història del joc i el disseny de monstres. L'èxit de crítica i públic de The Witcher va convertir als novells CD Projekt en un gran estudi d'importància mundial, i Tomaszkiewicz es va incorporar a l'equip de treball de la seqüela del joc com a director de desenvolupament de missions. The Witcher 2 va ser un èxit encara més gran, i en 2012 Tomaszkiewicz va rebre un encàrrec irrebutjable: convertir-se en director de joc de The Witcher 3: Wild Hunt, el primer joc de la franquícia per a consoles de nova generació, que sortirà al mercat aquest mes de maig.

Aurelien Regard Independent Developer

Hola a tots! Em dic Aurelien Regard, tinc 34 anys, i sóc l'única desenvolupadora de The Next Penelope (codi, art, música). Imagineu-vos un F-Zero minúscul en 2D. Ara complicadlo un munt amb caps i un complex sistema d'armes. Li afegiu un argument en un entorn inesperat: mitologia grega espacial. Fa uns anys cofundé un estudi anomenat Arkedo (2006-2012), però ara per ara la meva idea és tirar endavant aquest joc per mi mateixa.

Aquests són alguns títols en els quals vaig treballar entre 2006 i 2012:

  • Nervous Brickdown (Nintendo DS / SquareEnix)
  • Big Bang Mini (Nintendo DS / SouthPeak)
  • Arkedo Sèries (X360 / Self Published)
  • Hell Yeah! (Steam-X360-PS3 / Sega)
  • Poof (Steam / Neko Entertainement)
  • Aquests dos últims anys de desenvolupament de The Next Penelope en solitari han estat tota una aventura i estaré encantada de compartir amb vosaltres algunes de les meves històries. Per conèixer millor el joc podeu consultar el web del mateix o directament en Steam.

Ens veiem a Barcelona!

Jordan Shapiro Instructor/Columnist, Temple University/Forbes

El doctor Jordan Shapiro és un autor, ponent i consultor de fama internacional l'exclusiu enfocament educatiu combina psicologia, filosofia i negocis de forma sorprenent. La seva columna a Forbes.com sobre tecnologia i educació, com ser pare i formació basada en videojocs compta amb milions de lectors de tot el món. És autor de "MindShift s Guide To Digital Games and Learning" (una guia sobre jocs digitals i l'aprenentatge). És professor en el departament d'Herència intel·lectual de la Temple University, on també és director adjunt d'Innovació digital. És pare de dos nois de deu i set anys i administrador cap de Project Learn School (una cooperativa escolar independent "K-8" a Filadèlfia, Estats Units). En el seu llibre més recent, "Freeplay: A Video Game Guide To Maximum Euphoric Bliss", exposa la seva opinió sobre com els jocs als que juguem en la nostra joventut modelen les nostres vides adultes. El seu nou llibre sobre jocs digitals i aprenentatge es publicarà a finals de 2015.

Alistair Hope Creative Director, Creative Assembly

Alistair Hope (Redhill, Regne Unit) va ingressar en l'estudi de videojocs The Creative Assembly el 1996, quan eren una petita empresa independent. Hope s'havia llicenciat en Belles Arts, però el seu veritable somni era crear videojocs i experiències interactives. Com a dissenyador de joc, director creatiu i director d'art de Creative Assembly, Alistair Hope ha desenvolupat jocs de diversos gèneres per a les distribuïdores més importants del món, com EA, Activision o SEGA. A més del seu treball artístic per la prestigiosa saga Total War, en els últims anys ha destacat especialment la seva tasca al capdavant de l'equip d'art d'Alien: Isolation, l'aplaudit joc de terror considerat la millor adaptació mai creada de la pel·lícula original de James Cameron .

Tom Jubert Narrative Designer, Freelance

Tom Jubert (Regne Unit) és un dissenyador narratiu i guionista de videojocs independent. Va obtenir ràpid reconeixement pel seu treball com a escriptor en la terrorífica sèrie de jocs Penombra, de Frictional Games; des de llavors ha destacat especialment en el gènere de la ciència-ficció, amb aventures amb un gran pòsit filosòfic com The Swapper i The Talos Principle. També ha contribuït en el guió del conegut indie Faster Than Light, i compta amb experiència en desenvolupament de jocs triple A com Driver: San Francisco. Ferm convençut de la capacitat dels videojocs per crear experiències narratives de gran profunditat, Jubert ha treballat en molt diverses àrees del desenvolupament, des creació de mons i redacció de diàlegs a direcció de veu. Va ser destacat com un dels 30 joves amb més talent del món dels videojocs.

John Gargiulo Vicepresidente de Desarrollo de negocio y marketing, BlueStacks

John Gargiulo porta treballant en màrqueting i desenvolupament de negoci des de fa 14 anys. Va començar la seva carrera en publicitat en Merkley + Partners, a Nova York, amb els comptes de Mercedes i Citigroup. Després es va unir a Cliff Freeman & Partners, agència guanyadora del premi a l'agència Adweek de l'any en sis ocasions, on va crear campanyes de televisió per Snapple i Quiznos i va participar en el canvi de marca de TBS. Com a primer i únic responsable fins a la data de màrqueting i desenvolupament de negoci a Bluestacks, ha ajudat a l'empresa a créixer de 0 a 85 milions d'usuaris i ha aconseguir uns ingressos de 0 a 8 xifres.

Brjann Sigurgeirsson CEO, Image & Form

Brjann dirigeix Image & Form, un estudi de videojocs amb 16 persones tan creatives com infantils amb seu a la plujosa i airejada ciutat de Göteborg, a Suècia. L'últim llançament de I & F és l'aclamat SteamWorld Dig, al qual seguirà SteamWorld Heist, el major títol de l'estudi fins a la data.


Brjann és addicte als escacs i tracta de escapolir-se de les malediccions de l'edat adulta cantant (amb bones dosis de postureo) a la millor banda en directe de la Terra.

Juan Gril Founder, JoJu Games

(Argentina) va fundar joju Games el 2005 després de la seva experiència com a director de desenvolupament de Yahoo! Game Studios. Joju està dedicada a la creació de jocs casuals per a clients tan diversos com MTV, Atari, DeNA, Comedy Central o Nickelodeon. Grilo és també un dels assessors de l'organització de la Game Developers Conference, codirector del prestigiós festival Indiecade i jurat del festival de jocs independents Sense of Wonder Night de la Tòquio Game Xou.

Peter Wingaard Meldahl Rain, CEO

Sóc un dels fundadors i director executiu de Rain, un estudi de desenvolupament de videojocs noruec. Som els creadors de Teslagrad i actualment estem treballant en un altre títol que es desenvolupa en aquest mateix univers, que ja resultarà familiar al jugador.
Tinc formació en física i experiència en TI, disseny gràfic i gestió de projectes en concerts i festivals. La meva veritable passió és el disseny de videojocs i el meu segon amor és crear un equip i una empresa.